Sielunmaisemia

Sielunmaisemia

24.11.2014

Aika juoksee, minä en, mutta miksi kuitenkin hengästyttää?

Toissaviikolla se alkoi. 
Ennen sitä vaivihkaa heijasteli 
ja kurkisteli sitten nurkan takaa 
ja sitten iski kimppuun. 
Ei toivottu vieras.
 Stressi ja kiire. 
Hyi olkoon. 
Että minä en sitten pidä tuosta vieraasta lainkaan. 


Järjestys se olla pitää, vaikka huonokin. 
Nyt on ollut sellainen tunne, että järjestys on kaikonnut johonkin, minne lie. 
Niin päässä olevaa järjestys kuin konkreettinen järjestyskin kotona on ihan sekaisin. 
Olotila on iltaisin ihan lamaantunut.
 Minulla on kalenteri ihan täynnä ja minulla on kiire.
 Tiukat aikataulut ja ei toivotut tapahtumat elämässä ruokkii vielä lisää kiireen tuntua ja lisäävät stressitasoa. 
Pimeä lisää tuskaa entisestään. 
En saa vähäisellä vapaa-ajalla mitään järjellistä aikaiseksi. 
Siltä minusta tuntuu juuri nyt. 
En ole yhtään zen!
...ja kohta on joulukin.

Elämä ja aika lähti jälleen yhtäkkiä laukalle. 
Olen hengästynyt. 
Nyt on ihan pakko pysähtyä. 
Teen sen huomisen rutistuksen jälkeen. 
Otan kalenterin kauniisti käteen ja teen suunnitelman.
 Pidän siitä kiinni ja toivon, että liikaa sivusta tulevia muuttuja ei tule. 
Ainakaan sellaisi, joista en pidä. 
Stressitaso ei saa nousta tästä enää yhtään. 
Sen päätin tänään. 

Minä toivon...
Rauhaa ja aikaa sekä sen myötä järjestyksen palaamista takaisin minuun ja meille 

Lisäksi sitä, että kukaan ei lähipiirissä 
sairastu ainakaan enää lisää 
tai kuole

Tämä viimeinen toive saattaa tuntua ehkä teistä ihan absurdilta, mutta minulle ja meille tuo on taivahan tosi. 
Liika on liikaa...

*****

Niin siitä joulusta...
Sieltä se tulee. 
Halusipa tai ei.
Neljä viikkoa ja siinä sitten ollaan 
joulun äärellä.

Tänä jouluna en hössötä.
Ainakaan paljon. 
Kaappeja en siivoa, koska niissä en asu.
Lempiruoat teen ja ostan suklaata 
ja muutaman hyvän kirjan... niin ja kukkia

Puen päälle lämpimät siskon neulomat 
villasukat ja pehmoiset lökövaatteet.
Takkaan sytytän tulet. 
Kynttilöihin laitan tulet myös. 
Kuuntelen hyvää musiikkia 
ja saatan pulahtaa joku päivä kylpyynkin. 
Saunan ainakin lämmitän ja kiipeän lauteille.

Ihan niitä pieniä arjen iloja. 
Niitä minä toivon.
Sydämestäni. 

***

 Lämpimin ajatuksin
- Anu-















2 kommenttia:

  1. Voi paska. Se on tuon olosuhteen suoraan sanottu nimi. Voimia ja kaikkea parempaa toivon sinne!

    <3 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Taru. Sanopa muuta. Vaikka olenkin peruspositiivinen ihminen, niin rajansa kaikella.

      Poista

Ilahdun jättämästäsi viestistä!